Behandling af skuldersmerter

Fysioterapi til behandling af smerter I skulderen

Skuldersmerter er det tredje hyppigste muskel-skelet-problem i Danmark. Er du en en af dem, der lider af ondt i skulderen, kan et behandlingsforløb hos Klinik Westend hjælpe dig. Vores dygtige og erfarne fysioterapeuter skræddersyer behandlingen af dine skuldersmerter, så du kan få en smertefri hverdag igen.

Læs videre og bliv klogere på:

• Symptomer på en skulderskade
    • Professionel behandling af skuldersmerter
    • Forebyggelse af skuldersmerter.

Årsager til skuldersmerter

En skulders anatomi er kompliceret, fordi den kan bevæge sig i alle retninger. Skulderen består af ledbånd, knogle, sener og muskler som alle kan være årsagen til dine skuldersmerter. I skulderen finder man også en række slimsække, som sikrer at skulderrens sener kan glide frit og smidigt, også her kan der opstå komplikationer, der kan forårsager dine skuldersmerter.

Skuldersmerter stammer ofte fra følgende:

• En sygdom i selve skulderleddet.
    • En betændelsestilstand i skuldersenerne.
    • En betændelsestilstand i ledkapslen.
    • En betændelsesreaktion i slimsækkene.
    • En fraktur i skulderen.

Hvordan føles skuldersmerter?

Hvis dine skuldersmerter har varet ved i mere end en uge, er det en god idé at søge professionel behandling af dine skuldersmerter. Desto hurtigere du begynder fysioterapien, desto hurtigere kan du blive smertefri.

Symptomer på skulderskader:

• Stivhed ved brug af skulderen.
    • Prikkende, stikkende eller skarpe smerter.
    • Deformitet af skulderens udseende.
    • Svækkelse af skulderens bevægelighed.
    • Klikkende og låsende fornemmelse i skulderen.
    • Hævelse og rødme i skulderregionen.

Oplever du skuldersmerter, som ikke figurerer på listen, så kontakt os i dag, og så snakker vi om din konkrete problemstilling.

Sådan behandler vi dine skuldersmerter

Vi tager altid udgangspunkt i dine behov, når vi sammensætter et behandlingsforløb. Det betyder, at hvis du booker en tid til behandling af skuldersmerter hos en af vores fysioterapeuter, bliver du mødt af stor professionalisme og nænsomhed.

Vores fysioterapeuter anlægger altid en holistisk tilgang til behandlingen af dine skuldersmerter. Vi undersøger årsagen bag smerterne, spørger ind til din jobfunktion, trænings- og skadeshistorik, og først herefter skræddersyer vi det optimale behandlingsforløb i samarbejde med dig.

Hos Klinik Westend tilbyder vi flere forskellige behandlingsforløb, som kan gøre din hverdag lettere. Uagtet om du ønsker en-til-en sparring med en af vores dygtige fysioterapeuter, eller hellere vil træne på et hold sammen med andre, så har vi din ryg fra start til slut.

Se herunder hvordan det foregår

Gode råd til at forebygge skuldersmerter

Lyt til din krop

Du kan gøre en hel del for at forebygge forekomsten af skuldersmerter. Det vigtigste råd er, at du altid skal lytte til din krop. Hvis din skulder er øm efter en aktivitet, så skal du ikke ignorer det, men i stedet besøge en læge eller fysioterapeut, før dine smerter ender med at blive værre.

Hold dig i form

Et andet god råd er at holde sig i form. Den bedste måde at undgå skuldersmerter er ved at bruge kroppen. Med det sagt, så skal du gøre det med måde – og på den rigtige måde. Husk altid at varme op før du begynder at løfte vægte, og vær realistisk hvis du har haft en længere pause fra vægtløftning.

Husk ergonomien i dine arbejdspositioner

Mange skuldersmerter forekommer ofte i forbindelse med ens arbejde eller daglige gøremål. Sørg altid for at have en god positur, et skrivebord som er indstillet til din højde og bevæg dig helst et par minutter i timen. På den måde kan du være med til at forebygge fremtidige skuldersmerter.

Få fysioterapi og behandling af skuldersmerter I dag

Hos Klinik Westend har vores fysioterapeuter mange års erfaring med behandling skuldersmerter hos folk i alle aldre. Vores fysioterapeuter bliver løbende videreuddannet inden for netop deres speciale-område, så alle vores behandlingsformer er up-to-date og baseret på den nyeste forskning. Vi udfører også behandling af knæskaderlændesmerter og fysioterapi i forbindelse med sportsskader.

Alle vores fysioterapeuter er medlem af Danske Fysioterapeuter.Alle vores fysioterapeuter er medlem af Danske Fysioterapeuter.