Prøv vores klinik på Nørrebro, klikfys-fysioterapi.dk

Gigalaser

Med behandling af en gigalaser kan du hjælpe din krop til at hele sig selv 6 gange hurtigere, end den kan uden hjælp.

Laseren kan behandle både krop og ansigt med laserdioder og infrarøde stråler, som forbedrer kroppens funktioner. Gigalaseren har blandt andet positiv effekt på muskelsmerter, gigtlidelser, inflammationer og sportsskader.

Hvad er en gigalaser?gigalaser

En gigalaser er en terapeutisk laser, der fungerer ved hjælp af sunde dybtgående laserdioder og røde og blå lysstråler. Lysstrålerne arbejder med cirkulationen i overfladen af huden og hæmmer bakterier og inflammationer. Behandlingen er stimulerende for kroppen og en effektiv smertelindring på små som store områder.

En gigalaser fungerer ved at:

1. Sende energi fra det infrarøde laserlys,
  2. Energien modtages af receptorer i det skadede vævs celler,
  3. Receptorerne omdanner dette til energi inde i cellen. Det er energien i den enkelte celle, der bruges til at hele kroppen.

Kroppen anvender den høje dosis af energi til at fremme sin naturlige helingsproces.

Har du spørgsmål eller vil du bestille en tid? Book tid til laserterapi her eller send en mail til kontakt@klinikwestend.dk.

gigalaser

Færre smerter – Heler skadet væv 6 gange hurtigere

Din krop vil gerne hele sig selv, når den er “såret”.

Når du lider af en sportsskade, gigtgener eller inflammationer, er kroppens vigtigste opgave at reparere og hele. Gigalaserens opgave er at fremme denne naturlige helingsproces. Hjælp til selvhjælp, kan man kalde det.

En gigalaser-behandling arbejder med skadet cellevæv. Laserterapien fremmer helingen af det skadede væv, uanset om skaden er på ledbrusk, hud, senevæv eller muskelvæv. Det er påvist, at Laserterapien accelererer helingen 6 gange naturens eget tempo. Det betyder for dig færre smerter og gener i kortere tid.

Læs mere om hvad vi kan hjælpe dig med på Klinik Westend.

Hvad kan en behandling med gigalaser hjælpe på?

På Klinik Westend behandler vi klienter med en gigalaser for en bred vifte af gener. Det unikke ved Gigalaserterapien er den høje dosis af energi, som kroppen får tilført til at fremme sin naturlige helingsproces.

Behandlingen kan blandt andet hjælpe på:

• Akutte sportsskader
  • Forstuvninger og fibersprængning
  • Hævelse, ødemer og smerter efter operationer
  • Sårbehandling efter operation
  • Slidgigt og leddegigt
  • Endometriose
  • Muskelspændinger og muskelsmerter
  • Inflammationer
  • Tennisalbue
  • Fertilitetsfremmende behandling

Resultater med en gigalaser – Bliv rask hurtigere

På klinikken ser vi resultater fra behandlingen hver dag. Producenten bag Gigalaser, Power Medic Lasers statistikker over resultater fremmer dog særligt forståelsen.

Deres statistikker viser netop at:

• det tager kroppen 75 % længere tid at hele akutte skader, end det gør for gigalaseren.
  • musearme og tennisalbuer i gennemsnit behandles på 4 behandlinger
  • skinnebenssår helbredes på 3 uger
  • inflammationer som forkølelsessår fjernes på 2-3 dage
  • forstuvninger heles på 7-8 dage

Sådan foregår en behandling med laserterapi

På vores fysioterapi-klinik starter alle behandlinger med en samtale med en af vores behandlere. Herefter hjælper behandleren klienten hen til rummet med gigalaseren, hvor klienten i de fleste tilfælde skal ligge ned. Vi indstiller laseren til at behandle det ønskede behandlingsområde på et program tilpasset skaden/lidelsen, og laseren startes.

Behandlingen tager mellem 15 og 25 minutter afhængig af hvilken dosering af energi, der er behov for.

Her kan du se, hvordan en behandling med gigalaseren kan se ud – her med udgangspunkt i nakke- og skulderproblemer:

Pris og hyppighed
Hvor ofte og hvor mange behandlinger med en gigalaser, du har behov for, afhænger af, hvad du skal have behandlet. Det tager typisk mellem én til fem behandlinger over et forløb på tre uger. Èn behandling koster 200 kroner.

Har du spørgsmål til behandlingen – eller vil du booke en tid? Bestil en tid her eller ring til os på 33 11 55 10.

Er behandling med gigalaser farlig og gør det ondt?

behandling med gigalaser

Svaret er nej til begge spørgsmål. Behandlingen gør ikke ondt, men kan mærkes som en svag kilden eller snurren, lidt ligesom når en kropsdel er ved at “falde i søvn”. Efter behandlingen kan nogen opleve en mild og midlertidig irritation ved det område, behandlingen har fokuseret på. Det går væk efter et halvt til et helt døgn. Derudover er der ingen bivirkninger.

Laserstråler fra en gigalaser er en naturlig, ufarlig form for stråling, der kun gør godt for kroppen. Laserens strålestyrke er niveauet under kirurgiske lasere, og volder ingen skade. Strålingen har dermed kun fremmende effekt på kroppens helingsproces.

Som alle andre typer behandlinger, skal du dog tale med os eller din læge før du får behandling, hvis du er gravid, er kræft- eller hjertepatient eller lider af epilepsi.

Gigalaseren er godkendt og certificeret

Gigalaseren opfylder standarder for medicinsk udstyr, i fagsprog kaldet bl.a. EN 60825-1 og EN 60601-2-22. Gigalaser er samtidig godkendt af FDA.

Kontakt Klinik Westend – Fysioterapeuter med speciale i gigalaser-behandling

Vil du høre mere om gigalaseren, eller vil du booke en tid til behandling? Ring til vores sundhedshus på 33 11 55 10 eller send og en mail på kontakt@klinikwestend.dk.

Book en behandling her.

Læs mere om vores klinik og hvad vi kan gøre for dig lige her.

Fysioterapi, Genoptræning og Gigalaser

★★★★★
5 5 1
Efter at have været hele systemet rundt landede jeg hos Pernille. Jeg havde ondt i hælen efter min første graviditet. Ingen kunne forklare hvorfor indtil Pernille fandt ud af, at det kom fra bækkenet. Efterfølgende har både Pernilles fysioterapi og genoptræning hos Christa, samt Giga laser hjulpet mig igennem og videre fra en yderst smerteligt bækkenløsning. Kan kun takke alle på Westend for deres kompetente behandling og følelsen af at være velkommen - med og uden baby.

Fantastisk højt fagligt niveau

★★★★★
5 5 1
Fantastisk højt fagligt niveau, Og deres giga-laser udretter mirakler. Føler altid at man er i trygge hænder .